IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, August 24, 2009

1st buka puasa

aku ni mmg malas nk update kt umah. padahal ade jek laptop stremyx bagai. tp bile kt umah aku lg suke baca novel dr ngadap blog :D

so camne pose korg?? tahun ni da buat azam ngan syarul takmo bazir2 food. masak simple2 udah. dan kalo bleh takmo gi buffet ramadhan. tapi tak tau la kan..tu sume azam permulaan ramadhan..kot da tgh2 kang len plak jadinye 1st buke pose ari tu, kami ramai2 gi umah mama..sono buke ramai2..meriah jek...konsepnye potluck..sorg bawak 1 lauk. aku smp 2 lauk (sambal ikan bilis & sayur goreng) kak phira ayam masak kicap..mama buat ikan steam..

pastu aku try test buat stoberi jem..banyak sgt stoberi tp tak lalu nk makan....masyam..so buat jem..tp tak jadi sgt la kot..so agak segan mau bg resepi :D

ok..nak kejap next entry plak ni :)

9 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

sonoknya potluck cam ginie ... heh..heh... kita pun azam x membazir ..tp selalunya habis jer ;-)

Unknown said...

Aku sangat malas masak.... lauk pauk tunjuk jer la... huhu

mama tisya said...

best buka pose rmi2 kn..aku blum lg buka pose rmi2

Anonymous said...

aku pun smlm buka ramai2 ngan family seme, xmuat umah dah rsanye.hehe..tu pun ada sorang abg&kakak xjoin lg tu

SyaNa said...

diana~ tu la..kalo masak mmg ngam2 jek aku aku ngan syarul

shiem~ aku awal2 je ni kot rajin..hhaaa

erryn~ best..meriah..bising2 nk suh amikkan lauk la kan..hahhaaa

nana~ sama la wey..mmg berlaga montot la kitorg kt umah mama aku tu

mama_umar_maryam said...

acara wajib tu kan ? mmg best, bwk la potluck apepon,con4m abis,hahaha

Mya said...

keriok keriok perut aku oiii...

Gieyana said...

woww wee..tgh2 hari cani tgk makanan..perghhh! tangkap leleh..hahaha

^^ waaa sungguh sinot kalau buka posa ramai2 kan..hehe

SyaNa said...

zeti~ mmg kalo mkn ramai2 gini sume settle liciinn

mya~ hahaa sabau..sabau..br intro neh :D

gieyana~ sekali sekala best buke ramai2 gini..kalo selalu sgt hilang special dia..hheee