IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, August 18, 2009

Mee Suah Sup

balik keje smlm, aku laju2 masuk dapor. mau masak isi tank..kuikui..
kan aku borong sayur2 kt CH ari tu, so masak sayur2 je la..
menu mlm td, Mee Suah Sup

bahan2:
Mee suah (1 peket kecik utk 2 org makan)
sayur2 yg ade dlm esbok (amik la serba sket)
bawang merah & putih
sket halia
kiub ayam

cara2:
1) tumis bawang & halia..bg wangi
2) masukkan kiub tu. goreng sekali (jgn hangus da ye)
3) masukkan air (agak2 la byk mana korg nk mee tu banjir)
4) masukkan sayur. biar kejap
5) da didih tu masukkan mee suah tu. jgn godek2 sgt. nnt hancur..biar je dia relai sdiri..kalo nk selamat kecikkan api
6) sedia utk dimakan

Mee Suah: sejenis mee kering. tak perlu basuh or rebus. masak suh teros campak mee. kalo kt supermarket tu cr kr tempat mee magie or mehun..kalo tak jmp tny org kedai tu..
(jgn dok tny aku da ye mee suah tu ape)

ari tu ade gak beli sket stoberi..Ya Allah masyam nyeee...aku kena jirus honey br bleh telan..

yg ni shedappp..keledek madu rebus..lepas makan mmg kentut2 aku..mokekeeee nasssiiibbb la kan..


bunga ros beli kt CH..takde org nk bg aku bunga last2 aku beli sdiri..sume tu RM5 jek..murah kan..tp tggu la ko time Valentine rege melonjak2 naik..tak paham..tak paham....

ros ni kaler merah menyala tau..nape ntah camera hp aku yg canggih ni jd gini plak kaler nye..
tak lama lg gugur la bunga2 tu..

10 comments:

Mamamanja said...

cantik plak kaler bunga tu gitu

mama kiter said...

hmmm sedapnya mee suah tuu..dulu2 mama kiter rajin masak mee suah tu..sedap mkan mase panas2..lebih sedap dr maggi.

kalau tambah mkn dengan sambal kicap..terangkat gituu..

mAr@ZiEy said...

same la cam aku..time g cameron aritu..mkn strawberry kat cameron manis..tp bile mkn kat Bangi..ya ampun..masam teramat masam..

watie said...

cantik btul bunge ros tu..kembang semgkuk ;)

Anonymous said...

aih..aku rasa nk geget2 je bunga ros tu.heheh
dlu time g CH hubby bg hok berdozen2 bunga ye la murah kan...skang ni jgn arp la dpt berdozen2 tu.heheh

~ana~ said...

erm..syana..terliur nya mak buyung ni tgk keledek madu tu..hu3x..harus kena cari ni...

Ayu Jaffar said...

tingin lak nak mkn keledek madu rebus :p

syana,
kak ayu kalo bli brg dapo wajib ambik mee suah 5-6pkt :p

SyaNa said...

mama~ kalo tgk real lg cantek wey

mama kietr~ mmg sedap dr megi kan..sedapp

watie~ makin kembang plak skrg ni

nana~ ok la tu, aku ari tu beli sdri

ana~ ala sian nye ma buyung ni..me dtg umah aku..heheee

kak ayu~ mmg tgk kak ayu msak la sye ngan kim beli ni kak..

A.H.A.D said...

bak sebijik stawberry tu, tekak payaula asik mkn ubat jer

mama tisya said...

strawbery cicah coklat br tk masam