IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Wednesday, August 19, 2009

Dapat dari email:

Assalamualaikum

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut":

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali.
Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Dengan rasa rendah diri, SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahu pun yang di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah. Wassalam.

=ok, di sini aku nk mintak maaf kt korg2 yg baca blog aku ni..kot2 aku ade tersalah taip ke yg buat korg rse kecik ati, marah bla..bla..maaf kan aku ye
kepada kawan2 lama aku yg baca blog ni, ilia, maryne, eli, lagi sape ye..sape2 la yg da lama kenal aku, aku mintak maaf..aku tau aku byk buat korg marah/kecik ati

-macam ari raya plak ye..heheee maaf kan aku tau korg..0-0 ye.. :)

5 comments:

watyz said...

aku pon nak minta maap ngan ko kalo aku ade tersalah silap ngan ko ek...semoga puasa tahun ini lebih bermakna buat kite sume...

JiEjAh_DeEn said...

akupun sama syana ..
tp aku x pernah kutuk ko tau ekekeke :-P

selamat berpuasa :D

Precious said...

Selamat berpuasa. Semoga puasa kita diterima Allah ...

Diarihatiku1976 said...

syana.. akak pun minta maaf gak ya... selamat berpuasa.. tak sabar nak balik kg nak minta maaf ngan mak..

helena's said...

alamak da sedih ni cane,,